Hanmer Springs, Akaroa, Rolleston en weer thuis.

20 januari 2017 - Uitgeest, Nederland

Hallo allemaal.

Dit is het laatste verhaal want inmiddels zijn we weer thuis.

We zijn vrijdags weer vertrokken uit Hanmer Springs. Daar hebben we wat gewandeld en de Art Gallery bezocht. Dit bevond zich in de bibliotheek en was ongeveer net zo groot als een huiskamer en er hingen alleen foto's , mooie weliswaar, maar het woord Art Gallery was enigszins overdreven. We hebben ook een wandeling gemaakt naar de top van een berg, via een bomenpad. Er stonden namen bij de bomen dus dat was heel leerzaam ja!  We hebben ook lekker kunnen lezen want het was heel aardig weer daar. Overdag was het uitgestorven op de camping en 's avonds liep de camping weer vol. Want de camping lag aan de omleidingsroute vanaf Picton naar Christchurch.

Donderdagmiddag kregen we nieuwe buren, waarvan de buurvrouw niet kon stoppen met praten en als ze dat wel deed liep ze te zingen. We waren blij dat het 10 uur was en ze ging slapen.

's  Nachts trok de wind aan en hoorde je hem aan komen rollen door de vallei. Heel angstig af en toe, soms zaten we rechtop om de tentstokken vast te houden. De volgende ochtend hebben we heel snel ontbeten en gauw de boel ingepakt, want we waren bang dat de buurvrouw weer zou gaan teuten.

We gingen naar Akaroa, een schiereiland onder Christchurch. Prachtige rit erheen. Je moet steile bergen over en dan weer naar beneden met prachtige uitzichten. De camping had ook plek en we besloten dat dit de laatste campingdag zou worden. Geen zin om te koken, dus we liepen naar beneden naar het zonovergoten dorpje. Na het eten was het ineens 10 graden koeler en daar hadden we niet op gerekend. Dus koukleumend gingen we weer naar boven. Gelukkig hadden we die nacht een zware snurker naast ons en volgens Sandra hield hij soms wel 32 seconden zijn adem in. Dus niet echt goed geslapen die nacht.

Volgens mijn tante was er een leuk museum aan de Okains Bay aan de andere kant van het eiland, dus zijn we daar de volgende ochtend heen gereden. Het was een heel spannende rit er naar toe want smalle wegen en tegenliggers en dan ook nog heel hoog. Helaas geen mooie uitzichten want we reden in de wolken. Leuk klein museum met maori voorwerpen en oude spullen van de kolonisten.

Daarna zijn we afgedaald naar Rolleston want daar zouden we 3 nachtjes logeren bij Thea en Nico, mijn tante en oom. Daar was het heel gezellig. We zijn met Thea nog naar Christchurch geweest naar het Canterbury museum en de Art Gallery, dit was wel een echte Art Gallery. Het centrum van Christchurch is nog steeds niet hersteld na de zware aardbeving, dus dat ziet er nog wat droevig uit.

's Maandags hebben we onze kampeerspullen naar het leger des Heils gebracht, misschien heeft een ander er nog iets aan. Daarna zijn we naar een park geweest en  met de ferry naar Lyttelton gevaren. En dat met temperaturen van rond de 27 graden. Het was prima weer daar.

Dinsdagochtend brachten Thea en Nico ons naar het vliegveld en na een lange, lange reis waren we weer veilig thuis.

Bedankt voor het lezen en hopelijk lukt het Sandra om nog wat foto's te plaatsen. met het trage internet op de campings lukte dat gewoon niet.

1. Ingrid:
    21 januari 2017
    Bedankt voor alle verhalen .groetjes Ingrid
  2. Carola:
    29 januari 2017
    Lieve meiden,

Wat een mooie verhalen weer over al jullie belevenissen!! Hoop dat jij Sandra weer helemaal opgeknapt bent! Na alle kou daar, zullen jullie hier ook niet echt door gewarmd zijn, maar hopen op een warm voorjaar ;).
    Ben benieuwd naar de rest van jullie foto's!! Liefs Carola en Peter