Schepjes, Narnia, Familie en Vulkaan!

14 december 2016 - Ohope, Nieuw-Zeeland

Hallo!

Ondertussen zitten we in Ohope, op de camping met onze tent:) Opzetten ging helemaal top de eerste keer... Gelukkig;)
Ik was gebleven bij Hot Water Beach, op de camping in de cabin. Omdat het heel hard ging regenen zeiden ze. De dag dat het dus zou gaan regenen, zijn we naar Whitianga gegaan om boodschappen te doen. Mijn moeder wist nog wel een leuke weg zei ze... Nu ken ik mijn moeder langer dan vandaag, en had ik zo mijn twijfels. Want ze heeft wel vaker "goede" ideeën, waardoor we vaak een uur aan het omlopen of rijden zijn;) Dus deze keer niet anders, want we stonden na een bochtig parcours richtig Whitianga ineens bij een ferry, waar alleen passagiers op mochten en dus geen auto's. Dus wij die hele weg terug en de andere kant op gereden. Na de boodschappen zeer weinig gedaan, vooral heerlijk gelezen en beetje gerelaxed. (Regenen heeft het weinig gedaan;)
De dag erna stonden we om een uur of 9 bij de receptie om een schepje te halen, want we gingen naar Hot Water Beach om kuilen te graven. Want: Hot Water! Wij, (mijn moeder dus) ijverig aan het graven naar heet water, maar helaas.. koud. Andere mensen zaten met hun kont in een warm bad die ze gegraven hadden maar wij hadden geen geluk. Na een minuut of 10 wat dichterbij die andere mensen gaan graven en ja! Warm voetenbadje:)
Het water werd steeds heter, en het zand dus ook, dat we er op een gegeven moment niet meer op konden staan. Dus hupsend weer richting camping, schepje weer ingeleverd en in de auto. Want we gingen naar Narnia:D Daarmee bedoel ik natuurlijk Cathedral Cove. Voor degene die denken waaat? In de film van The Chronicles of Narnia, de tweede film, gaan de kinderen door een soort portaal naar de een andere wereld. Narnia dus. In de film kwamen ze dus door Cathedral Cove. Dit is een natuurlijke tunnel op een strand. (Google maar;) Je kan er met eb doorheen lopen, en met vloed dus niet. Het is een leuke wandeling erheen, het was gelukkig supermooi weer! Dus we zijn door de tunnel gelopen, en weer terug, broodje op het strand gegeten en weer de wandeling terug. Helemaal verbrand allebei, want we hadden dat mooie weer niet echt verwacht...
De volgende dag zijn we naar Tauranga gereden, want daar woont een neef van mijn moeder. Daar hebben we een nachtje gelogeerd. Was erg gezellig, lekker gegeten en hun prachtige huis en vooral het uitzicht bewonderd!
Nu zitten we dus in Ohope, vlakbij een grotere stad, Whakatane. Gisteren aangekomen, 2 nachtjes geboekt, en een tour geboekt voor vandaag. Vannacht hebben we slecht geslapen, want het was koud! Dus in fleece vesten geslapen voor zover het lukte.
De wekker ging om 6 uur, want we gingen vandaag naar White Island. En dit is een werkende vulkaan! Eerst gingen we met een boot naar het eiland, want het ligt een stuk van de kust. Dit was een ruig ritje, poe... De zee was een beetje woest, dus we gingen flink heen en weer en op en neer. Gelukkig allebei geen last van zeeziekte, andere mensen helaas wel. Maar goed, na anderhalf uur bij de vulkaan aangekomen. We moesten overstappen in een ander bootje om aan wal te komen. Daar moesten we onze helm opzetten en ons gasmasker(!) Om onze nek houden. Dit was omdat we door de wolken sulfiet heenliepen, en dit stinkt! Heel erg! Het geeft ook een heel onaangenaam gevoel in de keel en luchtpijp. Vandaar dus het gasmasker :) Het was zeker indrukwekkend, en we hebben zelfs in de vulkaan zelf gekeken. Dus als hij barst, komt de lava daar uitspuiten. We hoorden toen ook dat hij dit jaar al 2 keer is uitgebarsten, de laatste keer in september. Dus best cool!
Morgen gaan we richting Taupo, en daar blijven we een nachtje of 3.

Liefs van ver weg!

1. Laura:
    14 december 2016
    Haha, avontuurlijk wordt het wel als je voor eem "leuke" weg gaat!! Cool dat jullie een narnia ervaring hadden ;) Het klinkt geweldig allemaal, veel plezier in Taupo! Liefs xx
  2. Carla:
    14 december 2016
    Klinkt allemaal weer zeer indrukwekkend.
    Jullie zien genoeg.
    Veel plezier en groetjes
  3. Marlies:
    14 december 2016
    Wow echt stoer! De Narnia tunnel en een werkende vulkaan!! Leuk verhaal weer om te lezen. Enjoy!
  4. Thea Konijn:
    14 december 2016
    Verdwalen is niets anders dan onverwachts een nieuwe omgeving inspecteren!
  5. Wendy:
    15 december 2016
    Leuk hoor! Krijg ook zin in vakantie van jullie verhalen, veel plezier weer! X
  6. Nathalie:
    16 december 2016
    Wat heerlijk om jullie verhalen zo te kunnen lezen, ik denk dat ik New Zealand toch ook maar op mijn to-go-lijst ga zetten :-) alhoewel, die ruwe zeereis naar de vulkaan zal ik waarschijnlijk over moeten slaan ;-)
  7. Lianne:
    17 december 2016
    Wow, gaaf zeg.
    Het klinkt tot zo ver super. Genieten maar
  8. Ada en Gerard:
    19 december 2016
    Hoi wereldreizigers,
    Zo te lezen vermaken jullie je wel.
    veel plezier en we blijven jullie volgen. Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.