De boot, een hoop kilometers en Kerst met familie!

26 december 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Hallo allen,

Hopelijk hebben jullie allemaal een hele fijne Kerst gehad!

Wij vertrokken de 21e met de boot naar het zuidereiland, zodat we op tijd bij de familie konden zijn om daar kerst te vieren:) We waren een beetje nerveus voor de boot, want we hadden veel te veel kilo's om mee te nemen. We mochten allebei 2 pakketten van 32 kilo meenemen om in te checken. Nu hadden we allebei onze eigen tas, die zo'n 20 kilo woog, en nog 2 tassen met de kampeerspullen. De ene tas woog 52 kilo en de ander 38... Dus we dachten dat we dik moesten gaan betalen. Maar nadat we de auto hadden geparkeerd, (we kregen een nieuwe auto op het zuidereiland) op een verkeerde plek want er was geen plek meer op de europcar plekken. (smilie met draaiende ogen;) Gingen we de tassen inchecken. We moesten de tassen tussen de balies op de weegschaal zetten, nerveuze piek in de buik, en de jongen doet er een kaartje aan, zet ze op de loopband en geeft onze boarding tickets... dus weer eens stress voor helemaal niks.
We gingen nog even thee drinken want we konden nog niet op de boot, toen ik ineens weer een steek van stress in mijn buik voelde... Jas lag nog in de auto. (Dit is dus al de tweede keer dat ik mijn superfijne jas bijna kwijt ben geraakt, ik had het op Hongkong Airport op een stoel laten liggen. Een aardige mevrouw die bij ons zat kwam me zoeken om mijn jas terug te geven. Thank You!) Ik naar een werkneemster van de Interislander en mijn verhaal gedaan. Ze zegt, ik pak de sleutel wel weer even en dan kan je je jas pakken... Dus zo gedaan. Stressvolle ochtend dus, lekker kamille thee gedronken en cappuccino. Op de boot een plekje in een lounge gezocht, bij het raam gaan zitten en Harry Potter gaan lezen. Verder niets gedaan op de boot, heerlijk.
In Picton aangekomen duurde het erg lang voordat we de auto hadden, maar uiteindelijk wel een gratis upgrade naar een betere auto! Heerlijke auto!
We zijn toen 300 km gaan rijden naar Westport. Dat was best even doorzetten, aangezien we om 6 uur uit bed waren, en al een hoop stress hadden doorstaan haha.
Daar zijn we lekker uit eten gegaan, en een cabin geboekt. De volgende dag zijn we via Punakaiki naar Greymouth gereden. Helaas regende het bij Punakaiki, of de Pancake Rocks, dus we hebben daar even rondgelopen en thee en koffie gedronken. Was wel weer even leuk om daar te zijn, want ik (Sandra) had er in mijn hoofd iets anders van gemaakt. Toen we daar liepen kwamen de herinneringen wel weer terug gelukkig :)
In Greymouth had ik wel ineens een boel herinneringen, er kwam weer van alles boven van 9 jaar geleden. Leuk:)
Ook hier een cabin geboekt en heerlijk geslapen.

De dag erna via Arthur's Pass (Mooi mooi!) naar Christchurch gereden. In Arthur's Pass het dorp koffie en thee gedronken bij de The Wobbly Kea (hihi) In Christchurch een uur rondgereden op zoek naar de camping. Niet gevonden dus toen maar op zoek naan het informatiecentrum in het centrum van Christchurch. Het is daar sinds de aardbeving van bijna 6 jaar geleden een beetje triest, heel erg om te zien. Alles is afgezet en we herkende bijna niets meer terug van onze vorige trips 9 jaar (Sandra) en 7 jaar (Ria) geleden. In het informatiecentrum kaart gekregen en aanwijzingen naar de camping. Weer een cabin geboekt op de camping die ik niet meer herkende. Ik wist nog wel dat er vlakbij een winkelcentrum was, dus daar zijn we heengelopen (het zag er in mijn hoofd weer heel anders uit) en daar beetje rondgelopen. We hebben daar lekkere rijst en noodles gegeten en zijn daarna naar de bioscoop geweest naar Rogue One. Erg leuke film!

De volgende dag op weg naar Oamaru waar we kerst gingen vieren met familie. (Tante en oom van mams, hun dochter met man en 4 kinderen) De kinderen waren heel enthousiast dat we kwamen, leuk om iedereen te ontmoeten! Lekker even thee gedronken en gekletst. We zijn een rondje gaan lopen in Oamaru naar een leuke speelplaats met steampunk speeltoestellen, erg leuk! Pizza gegeten met lekker ijs als toetje:)
Op tijd naar bed, want de kinderen zouden vroeg wakker zijn omdat dan de kerstman langs was geweest. Dus iedereen was om half 6 wakker, en om half 7 begonnen we met pakjes uitpakken. De kerstman had ook aan ons gedacht! We kregen wat lekkers om te eten, een heerlijk zeepje en allebei een leuke souvenir, Thank You Santa :D Na het ontbijt zijn we met de auto naar de stuwdammen en meren gegaan. Dit was een leuk ritje, mooie omgeving en mooie meren. (We hebben wel een vogel doodgereden die nog een tijdje is meegelift op de voorkant van de auto... Na een klein, heel spannend stukje over een soort van weggetje naar beneden (gelukkig was het een 4WD) bij een heel schattig stenenstrandje koffie en thee gedronken, en geprobeerd steentjes te laten ketsen over het water.
Christmas lunch was erg lekker, vooral het toetje (Cheesecake! Jumm!) 's Middags lekker op de bank gehangen en mams een rondje gewandeld. We hebben een erg leuke kerst gehad zo! Thanks!
We gingen de dag erna weer op pad naar Dunedin. Onderweg na een tip van de fam naar een ecosanctuary geweest met vogels en mooie bomen en planten. Daar een tijdje rondgelopen, was erg mooi en erg rustig. Heerlijk:)
We hadden van de fam een heerlijke lunch meegekregen, dus die hebben we in het gras op zitten smullen. Again, Jumm!!

Nu zitten we op een leuke camping in Dunedin, waar we vandaag even een dag blijven voordat we morgen weer doorgaan naar Invercargill. Daar gaan we kijken of we naar Stewart Island kunnen, want dat moest van mijn collega Jane;)

Bedankt voor het lezen weer, en groetjes uit Dunedin!

Liefs Ria en Sandra!

1. Laura:
    27 december 2016
    Echt zo leuk zo'n uitgebreid verhaal! Het lijkt net of ik dan even mee ben op reis! Fijn dat jullie ook een gezellige kerst hebben gehad:D xxxxx
  2. Ingrid:
    27 december 2016
    Goed om te lezen dat alles prima verloopt soms wel even stressen maar oké dat hoort erbij. Leuk vd kerst. Hier ook alles prima naar de kerk zag oma en Inge nog zitten en hebben gezellige dagen gehad. Jullie fijne jaarwisseling gewenst en goede reis. Groetjes Ingrid
  3. H.Blomvliet:
    Hannie en Hans Blomvliet
    27 December 2016.

Ria\Sandra Wat een leuk reisverslag jullie maken van alles mee fijn dat jullie een leuke kerst hebben gehad.Wij kijken uit naar het volgende bericht nog veel plezier.groetjes Hannie Hans.
  4. Ada en Gerard:
    Hoi Ria en Sandra,

Prachtig verslag van jullie avonturen. We genieten ervan en reizen tijdens het verhaal met jullie mee.
    Fijne tijd nog voor jullie.
    Groeten van Ada en Gerard
  5. Tineke:
    28 december 2016
    Wat onwijs leuk zo net of we er een beetje bij zijn. Nou zoals we begrijpen hebben jullie het best naar het zin, dus genieten maar weer.
  6. Tine:
    31 december 2016
    Mooi verhaal hoor, jullie genieten zo te lezen, met hier en daar beetje stress haha.
    Bij jullie is het nu al 2017, ik stuurde jullie appje.
    Happy Newyear!
    Liefs
  7. Carola:
    1 januari 2017
    Lieve dames,

Zoals ik al eerder aangaf heb ik in de achtervolging jullie verslagen gelezen. Het is weer genieten voor jullie! Ben blij dat ik niet de enige ben die denkt te weten hoe de route gaat whahaha :). Hoog van de toren blazen, nou ja dat kan nog wel....maar eraf springen ;-0, nee dank je wel! Heerlijk die voeten in dat warme water, in in de vulkaan :-0, gaaaaf!!
    Toch nog een beetje kerstsfeer geproefd, leuk en gezellig ;)
    Hoop dat jullie ook een gezellig oud en nieuw hebben gehad!!
    Heel veel plezier nog de komende tijd met mooie avonturen :)

Liefs Carola
  8. Marja en Han:
    2 januari 2017
    Hallo Ria en Sandra
    Leuk om lezen, wat een reis! Heel veel plezier nog en geniet ervan!
    x Han en Marja