Naar Taupo via geurig Rotorua en een lange rit naar Wellington.

20 december 2016 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

We pakten onze tent in en blijkbaar is er tijdens het inpakken een pan uit de auto gevallen, nergens meer te vinden. Via een prachtige rit kwamen we in Rotorua waar Sandra ineens uitriep dat het stonk en even later reden we langs Hells Gate ( weet je nog Wendy?) En inderdaad de geur was niet te harden. Snel door naar Rotorua waar het gelukkig iets minder stonk. We moesten naar The Warehouse voor houten lepels en nog wat en daarna reden we door naar Taupo. Waar we voor de verandering zo op de camping afreden zonder rond te dwalen. Het waaide weer heel hard maar deze keer stond de tent zo. En daarna gingen we boodschappen doen en weer naar The Warehouse voor een stoffer en blik.Ze mogen ons wel extra korting gaan geven daar.

De volgende dag gingen we naar 1 van de toeristische trekpleisters van Taupo. De Hukafalls, wel lopend vanaf de camping. Het was prachtig weer en we hadden ons goed ingesmeerd want verbranden hadden we geen zin meer in.

Bij de Hukafalls kom je de hele wereld tegen want je kon er met de auto ook komen natuurlijk. En met bussen. Nou zijn we wat watervallen betreft al het een en ander gewend dus we waren niet zo onder de indruk. Maar de rivier was mooi, het weer was mooi, dus we klaagden niet. Op de terugweg kwamen we op een bankje terecht met een ouder Engels echtpaar dat in Taupo overwinterden. De mevrouw was Limburgse dus we hebben gezellig (in het Engels, want anders kon haar man het niet volgen) zitten kletsen, Dat gebeurd je dus vaker hier als je in het Nederlands iets tegen elkaar zegt, dan zit er vaak een Nederlandse Nieuw-Zeelander of -landse in de buurt, die reageert op ons gepraat. Bij de camping ( sorry, Resort) wilden we naar het zwembad, dus heel voorzichtig lieten we ons in het water zakken, bah zo warm, helemaal niet lekker. Er dreven een hoop oudere mensen in bij de bar, in het water dus. Maar lekker zwemmen om af te koelen, nee dat was er niet bij.

De volgende dag zijn we naar de Botanische tuin gegaan om rond te kijken en daarna met de auto naar de Hukafalls, Je kon namelijk nog verder wandelen naar een dam, maar dat was een beetje ver vanaf de camping. Mooie uitzichten weer op de rivier en na een paar kilometer weer terug want het was toch wel wat ver en daarna met de auto naar de dam, want om 14.00 uur zou er een heleboel water uitkomen en snel naar beneden stromen. Mooi gezicht!

Het werd eigenlijk ook steeds warmer. De eerste 2 avonden hier moesten we een heleboel kleren aan in bed om het warm te houden, maar de laatste avond ging dat gelukkig beter.

Daarna gingen we naar Wellington, of liever gezegd Lower Hutt, dat ligt er vlakbij. Maar het was wel dik 300 km rijden, dus een uitdaging voor Sandra, Maar het ging keurig hoor. We reden langs Tongariro en hadden prachtig uitzicht op Mount Doom(voor LOTR fans heel bekend). Bij Lower Hutt wist ik een mooie weg dacht ik. 7 jaar geleden raakten we hier hopeloos de weg kwijt en ik meende het nu anders te doen. Tja dus niet. Op een gegeven moment reden we naar een tankstation waar ik de weg vroeg en een klant stelde voor om achter haar aan te rijden, want ze woonde toch in de buurt. Heel aardig, ze hebben ons tot aan de camping gebracht. Daar waren we heel blij mee. We hebben hier een kitchen-cabin, want er werd weer slecht weer voorspeld.

Het is hier dus bloedheet, vandaag zijn we naar Te Papa (groot museum) geweest en later met het kabeltreintje naar boven naar de Botanische tuin. Dat was ook heel mooi en deze keer stond alles in bloei. Want verleden keer waren we hier in Oktober dus was het net voorjaar.

Morgen naar vanaf Wellington naar Picton met de boot. Daar gaan we een paar dagen veel rijden, want we gaan kerst vieren bij familie! We krijgen dan een andere auto en moeten dus alle kampeerspullen in pakketten meenemen. Lang leve The Warehouse! We hebben 2 enorme tassen gekocht en daar past alles in.

We gaan nog even proberen wat foto's erbij te zetten, we hebben niet zoveel mb's dus het moet in fasen waarschijnlijk...

Groetjes uit een zonnig Nieuw-Zeeland,

Sandra en Ria

1. Karen:
    20 december 2016
    Geweldig Sandra, klinkt weer heel herkenbaar :-D! Wij hebben ook zo'n dagje Te Papa, kabeltreintje en Botanische tuin gedaan.
    Goede overtocht en alvast hele fijne kerstdagen!

x Karen
  2. Ingrid:
    20 december 2016
    Heerlijke verhalen weer en soms zelfs te heet hoorde ik ook van Ria der moeder die ik sprak. Fijn dat alles goed gaat. Succes met rijden en fijne kerst. Groetjes Ron en Ingrid
  3. Ada en Gerard:
    24 december 2016
    Jullie maken elke dag weer iets anders mee. Fantastisch. Een hele aparte ervaring, Kerstmis in de zomer. Fijne Kerstdagen voor jullie en de familie in Nieuw-Zeeland.
    Groetjes uit Beverwijk van Ada en Gerard
  4. Tine:
    25 december 2016
    Mooi verslag, geniet en fijne kerst